Alfa Sei (storia in breve)
maxx146 2005.01.11. 10:09
Az Alfa Amore-n tallhat Alfa 6-rl szl rvid cikkem - Halesz ltal - vgatlan verzija
Alfa Romeo Alfa 6
Hosszas vrakozs utn 1979-ban Alfa Romeo is megjelent a luxuslimuzinok kategrijban az Alfa 6 jelzs zszlshajjval. A ngy ajts limuzin megalkotsnl trekedtek hasonl stlusjegyeket hasznlni, mint a korabeli Alfettnl, persze a nagyobb mretek: a hatalmas csomagtart s motorhz sokkal impoznsabb jrmv tette. Akkoriban tiszteletremltnak szmtott a 0.41-es lgellenllsi tnyezje. A motorja egy teljesen j fejleszts 2492 cm3 hengerrtartalm V6-os aggregt volt, ami 5600-as fordulatszmon 158 lert teljestett. Hat karburtor tpllta s kszjjal hajtott vezrmtengelyek szablyoztk a hengerenknti kt szelepet. A hajtslnc maradt a hagyomnyos, a motor s a vlt ell mg a differencilm htul volt. Az Alfa Sei az Alfettnl mr alkalmazott de Dion rendszer hts s fggetlen els felfggesztst kapta, de a vlt maradt a legszokvnyosabb helyen, kzvetlenl a motor mgtt (nem htul, mint az Alfettknl) s hromsebessges automata vltval is rendelhet volt.
A msodik szria 1983-ban rkezett meg. Kisebb de knnyen szrevehet vltozsokat vgeztek. Br a karosszria rintetlenl maradt a dupla kerek fnyszrkat egy ngyszgletesre vltoztattk, j lkhrtkat s krben egy gumi cskot kapott az ekkor megjelen mdostott htrcs s a megvltoztatott hts lmpk mell. Mikzben kisebb mrtkben megvltozattk a bels teret s a krpitozst is, a hat karburtort lecserltk Bosch L-Jetronic rendszer mechanikus injektoros zemanyagellt rendszerre, a maximlis teljestmny 158 ler maradt.
Kedvezbb adzsi okobl megjelent a 1997cm3-es (135 lers, mg mindig karburtoros) verzija a 2.5l V6-os motornak s ugyan abban az idben mutatkozott be a 2494 cm3-es 5-hengeres (105 lovas) turbdzel motoros Alfa 6 is
A msodik szria premierjre kszlt Delfino nvvel egy csinos „kis” tanulmny aut, ami lnyegben az Alfa 6 kup vltozata.
A modell pesztizst nveli, hogy mg a Ppa is rendelt belle gy szentsge II. Jnos Pl is Alfs trsadalmunk jeles alakja (egy ppa-mobil erejig)
Gyrts(1987-ben fejeztk be): Az els szriban csak 6385db (2.5l V6) kszlt; majd a msodik kiadsnl 1168db 2.5l V6, 1771db 2.0l V6 s 2746db turbdzel (VM rendszer) gurult le a gyrtsorrl. sszesen 12070db kszlt 9 v alatt.
Technikai Adtok:
Driveline |
longitudinal engine at front with rear wheel drive |
Engine |
2492cc (88x66.3mm) V6 with 158bhp @ 5,600rpm 1997cc (80x66.2mm) V6 with 135bhp @ 5,600rpm 2494cc (88x82mm) in-line 5 cylinder turbocharged diesel with 105bhp @ 4,300rpm |
Suspension |
front : wishbone with telescopic dampers and torsion bars rear : de Dion axle with telescopic dampers and coil springs wheelbase : 2600mm track (front/rear) : 1408mm/1365mm |
Brakes |
front : discs, ventilated rear : discs, mounted inboard handbrake operating on the rear via cable dual hydraulic circuit with servo assistance |
Gearbox |
5 speed manual hydraulic clutch 3 speed automatic |
Steering |
Rack and pinion with power assistance |
Kerb weight |
2.0 & 2.5 : 1470kg 2.4 TD : 1580kg |
model |
max speed |
standing km |
2.5 V6 (1979) |
195 km/h |
30.3 sec |
Model No. |
Details |
Engine No. |
variants |
119A |
2492cc V6, manual, from 1979 |
AR01913 |
|
119A1 |
2492cc V6, automatic, from 1979 |
AR01913 |
|
119.32 |
1997cc V6, from 1983 |
AR01932 |
|
119.28 |
2492cc V6 injection, manual, from 1983 |
AR01928 |
119.29 rhd |
119.30 |
2492cc V6 injection, automatic, from 1983 |
AR01928 |
119.31 rhd |
119.20 |
2494cc 5cyl turbodiesel, from 1983 |
5HT/2.5 |
|
|